Seuraavassa opastamme lyhyesti, miten lisäät JAPO-sähköpostitilin Applen iOS-laitteisiin (iPhone, iPad). Ohjeessa oletetaan, että iPhonen tai iPadin käyttäminen on sinulle jo tuttua. Ohjeessa on käytetty esimerkkitietoja, joita ei tule käyttää oikean sähköpostitilin luomisessa. Tilin luomiseen tarvitset henkilökohtaisen JAPO-sähköpostin käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Eri iOS-versioissa asetukset saattavat olla hieman erilaiset.
- Tarkista, että puhelimessa tai tabletissa on Internet-yhteys aktiivisena (WLAN tai datayhteys). Uuden tilin luomista ei voida suorittaa loppuun ilman Internet-yhteyttä.
Aloita uuden sähköpostitilin lisääminen menemällä "Asetukset"-sovellukseen.
- Avaa "Asetukset".
- Valitse "Sähköposti"-vaihtoehto.
- Valitse "Tilit"-vaihtoehto.
- Valitse "Lisää tili" -vaihtoehto.
- Valitse "Muu"-vaihtoehto.
- Valitse "Lisää sähköpostitili" -vaihtoehto.
Täytä kentät seuraavasti:
- "Nimi"-kenttään oma nimesi ilman ääkkösiä. Oikea muoto on etunimi ja sukunimi (Matti Meikalainen).
- "Sähköposti"-kenttään oma JAPOn sähköpostiosoitteesi
- "Salasana"-kenttään sähköpostitunnuksesi salasana
- "Kuvaus"-kenttään vapaavalintainen kuvaus sähköpostitilistä. Esim. JAPO, Työposti jne.
- Klikkaa "Seuraava".
- Valitse "IMAP"-vaihtoehto.
- Vieritä sivua alaspäin.
Täytä kentät seuraavasti:
Saapuvan postin palvelin:
- Palvelinnimi: mail.japo.fi
- Tunnus: JAPOlta saamasi käyttäjätunnus
- Salasana: sähköpostitunnuksen salasana
Lähtevän postin palvelin:
- Palvelinnimi: smtp.japo.fi
- Tunnus: JAPOlta saamasi käyttäjätunnus
- Salasana: sähköpostitunnuksen salasana
Käyttäjätunnus ja salasana löytyvät joko sähköpostin luontiraportista tai liittymäsopimuksesta. Huomaathan, että käyttäjätunnuksena ei toimi nimi eikä sähköpostiosoite.
- Kun olet täyttänyt kaikki tiedot, klikkaa "Seuraava".
Laite testaa sähköpostitilin toimivuutta syöttämilläsi tiedoilla.
- Lopuksi klikkaa "Tallenna".
JAPO Asiakastuki |
(06) 557 0124 |
Sähköposti - yleiset asetukset
Sähköposti - Thunderbird-asetukset
Sähköposti - iPhone (iOS 10.x)