JAPO Webmail usein kysytyt kysymykset
Mikä on Webmailin suora osoite?
Jos sinulla on japo.fi päätteinen sähköpostiosoite tai olet vanhemman JAPO Webhotellin käyttäjä niin JAPO Webmail löytyy osoitteesta:
https://posti.japo.fi
Yrityskäyttäjille ja oman domainin omistajille on erillinen Webmail-kirjautuminen. cPanel-palvelimen asiakkaille Webmail löytyy osoitteesta:
https://cp1.japo.fi/webmail
En pääse kirjautumaan Webmailiin?
Tarkista, että kirjoitit "käyttäjätunnus" kenttään sinulle toimitetun JAPO käyttäjätunnuksesi. Tunnuksessa ei saa olla @japo.fi liitettä perässä.
Tarkista, että salasanasi on kirjoitettu oikein.
Mahdollisia virhetilanteita voi aiheuttaa, jos sinulla on capslock näppäin asetettuna päälle.
Jos salasanasi sisältää ääkkösiä (äöå) niin uuteen Webmailiin kirjautuminen saattaa estyä. Vaihda salasanasi uuteen kirjautumalla sähköpostien hallintaan.
Jos ongelma ei ratkea niin ota yhteyttä JAPO Asiakastukeen.
Unohdin salasanani?
Unohtunutta salasanaa ei käyttäjä voi itse palauttaa. Ota yhteyttä JAPO asiakastukeen niin vaihdetaan salasana uuteen.
Miten voin vaihtaa salasanani?
JAPO Webmailin kirjautumissivulla on linkki JAPOn sähköpostien hallintaan. Kirjaudu sähköpostien hallintaan omilla sähköpostitunnuksillasi ja pääset vaihtamaan salasanan.
Miksi minun täytyy kirjoittaa lähettäjä osoite manuaalisesti?
Jostain syystä uuden Webmailin päivityksessä on tunnukseltasi hävinnyt identiteetti-tiedot. Ongelma korjaantuu, kun luot uuden identiteetin tai muokkaat olemassa olevaa identiteettiä siten, että siinä on kirjoitettuna nimi ja sähköpostiosoite.
Identiteetin voi lisätä seuraavasti:
- Asetukset -> Identiteetit -> Luo uusi
Identiteettiä voi muokata:
- Asetukset -> Identiteetit -> valitse listalta oma identiteettisi
- Tee tarvittavat muutokset ja paina "Tallenna"
Miten voin asettaa lomavastaajan sähköpostiini?
JAPO Webmailin kirjautumissivulla on linkki JAPOn sähköpostien hallintaan. Kirjaudu sähköpostien hallintaan omilla sähköpostitunnuksillasi ja pääset asettamaan lomavastaajan.
Webmail kysyy nimeäni ja sähköpostiosoitettani, miksi?
Ensimmäisellä kirjautumisella Webmail haluaa luoda ns. identiteetin käyttäjälle. Kirjoita kenttiin sähköpostiosoitteen käyttäjän nimi eli sinun nimesi (esimerkiksi Matti Meikalainen) sekä JAPO sähköpostiosoitteesi kokonaisuudessaan tyyliin matti.meikalainen@japo.fi.
Jos olet tottunut käyttämään lyhyempää versiota sähköpostiosoitteestasi niin voit käyttää myös sitä.
Identiteettiä käytetään lähettämiesi sähköpostiviestien lähettäjä tietoina.
Miksi JAPO Webmail on erinäköinen?
Päivitimme JAPOn käyttämän Roundcube Webmail ohjelmiston uuteen versioon. Vanha teema ei enää tukenut uudempaa Webmail-ohjelmistoa, joten jouduimme vaihtamaan Webmailin ulkoasun uuteen.
Palauttakaa se vanha Webmail takaisin?
Vanhaa Webmail versiota ei ole enää saatavilla. Uusi Webmail ohjelmiston versio on tietoturvallisempi ja ongelmia on korjattu.
Voinko muokata Webmailin identiteettiäni?
Identiteettiä voi muokata suoraan Webmailista.
- Asetukset
- Identiteetit
- Klikkaa käytössäsi olevaa identtiteettiä
- Ja tee haluamasi muutokset
- Älä käytä ääkkösiä nimessäsi tai sähköpostiosoitteessasi
Kuinka voin poistaa viestejä avaamatta niitä?
Poistaminen tietokoneella:
- voit merkata useamman viestin CTRL-näppäin pohjassa
- voit myös merkata viestejä listana SHIFT-näppäin pohjassa
- poistaminen tapahtuu klikkaamalla "Poista" nappia
- tai painamalla näppäimistön Delete-näppäintä
tai
- klikkaa sähköpostilistauksen yläpuolella olevaa "Valitse" nappia ja sieltä vaihtoehtoa "Valinta".
- nyt voit raksittaa haluamasi viestit
- poistaminen tapahtuu klikkaamalla roskakoria eli "Poista"
Poistaminen mobiilissa:
- klikkaa "kolmen pisteen" valikosta vaihtoehto Valitse -> Valinta
- nyt voit raksittaa haluamasi viestit
- poistaminen tapahtuu "kolmen pisteen" valikon kautta vaihdoehdolla "Poista"